Ekspertyza wykonana przez Politechnikę Warszawską w 2015 roku na zlecenie Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych jednoznacznie stwierdziła, że 41 letnia (dziś już 44 letnia) estakada Trasy Łazienkowskiej nie spełnia odpowiedniego stanu technicznego.
Przez zaniedbaną estakadę Trasy Łazienkowskiej każdego dnia przejeżdża około 100 tys. kierowców. Dodatkowo przez TŁ na odcinku od ronda Jazdy Polskiej do Rozbratu kursuje w dzień dwanaście linii autobusów miejskich, plus jedna linia nocna. Obecny fatalny stan techniczny trasy widać gołym okiem, najgorsze jest to, że poniższe zdjęcia nie obrazują wszystkich mankamentów, które występują na odcinku ok. 0,4 km, a i tak potrafią zszokować.
Jednak największym problemem jest samo podejście władz Dzielnicy Śródmieście i omijanie jakichkolwiek dyskusji na temat przyszłości Śródmieścia Południowego. Najlepszym tego przykładem była podwójnie (po odwołaniu się) negatywna weryfikacja projektu pt. Debata społeczna ws. zadaszenia Trasy Łazienkowskiej w Budżecie Partycypacyjnym w Warszawie. Pomijając brak chęci współpracy ze strony urzędnika dzielnicy z projektodawcą, projekt został przez tą samą osobę z urzędu bez podania opinii prawnej negatywnie zweryfikowany dwa razy, mimo iż członkowie Zespołu ds. BP w Dzielnicy Śródmieście zdecydowali poddać projekt do ponownej weryfikacji przez Burmistrza Krzysztofa Czubaszka.
Please follow and like us: